Naturport ACAI 100 mg 100 kapsúl

Napíše recenziu k tomuto produktu ako prvý

Dostupnosť: Nie je na sklade

Akciová cena 11,90 €

Bežná cena: 15,00 €

ACAI 


Ovocie ACAI patrí medzi ovocie s najvyšším obsahom antioxidantov a je jednou z najzdravších plodín na našej planéte.

Obsah balenia: 100 kapsúl
Dávkovanie: 1 kapsula 2-krát denne po jedle
Náklady na 1 deň užívania: 24 centov
Účinná zložka v jednej kapsule: 100 mg Acai extrakt 20:1 z plodov Euterpe oleracea (ekvivalent 2000 mg), inými slovami 1 kapsula Acai obsahuje 100 mg účinného extraktu z 2000 mg ovocia Acai

Detaily

ČO JE ACAI?

ACAI (Euterpe oleracea) je bobuľovité ovocie pochádzajúce z amazonského pralesa Južnej Ameriky. Bobule sa podobajú obrej, fialovej, čučoriedke, ktorá sa však nemôže konzumovať priamo. Vedci podrobili ovocie Acai dôkladnému výskumu až v roku 2006, pričom výsledky boli prekvapujúce a zistili, že Acai obsahuje:

20-krát viac antioxidantov ako je v lesných jahodách a malinách a
- až 30-krát viac ako je v červenom víne.

 

HLAVNÉ ÚČINKY ACAI 

Medzi hlavné účinky ovocia Acai patrí ich silný účinok na zdravie srdca. Ich bobule sú známe ako bohatý zdroj zlúčenín, nazývaných antocyaníny. Sú to tie isté antocyaníny, vďaka ktorým má aj červené víno svoje zdravotné účinky. Rozdiel je v tom, že bobule Acai obsahujú tieto zdravé zlúčeniny ešte vo vyšších koncentráciách než víno a nespája sa s nimi žiadne riziko súvisiace s alkoholom.

Acai pôsobí proti starnutiu. Čo je logické, keďže jednou z hlavných príčin predčasného stárnutia (a pre mnohých odborníkov hlavnou príčinou) je pôsobenie voľných radikálov a účinnou ochranou pred voľnými radikálmi sú práve antioxidanty. Navyše sa ešte predpokladá, že tento účinok zosilňuje ešte aj kombinácia vysokej hladiny antocyanínov s vysokým obsahom antioxidačných vitamínov v tomto ovocí.


SÚHRNNÝ ZOZNAM ÚČINKOV ACAI:

- patrí k plodine s najvyšším množstvom antioxidantov - na stupnici ORAC (stupnica určená k meraniu antioxidačnej kapacity potravín) má Acai jednu z najvyšších hodnôt. 
- posilňuje imunitný systém - ak Vám chýba napr. vitamín C, tak Vám ho posilniť samozrejme môže, ak je avšak dôvod Vašej oslabenej imunity iný (napr. narušená črevná mikroflóra), tak ste zrejme na nesprávnej adrese, pretože všetko to je o odstráňovaní príčin ochorení. Odstráňte skutočnú príčinu a choroby už nebudú mať vznikať ako.
- chráni organizmus pred nepriaznivým vplyvom voľných radikálov - pretože obsahuje antioxidanty a tie chránia bunky pred vplyvom škodlivých voľných radikálov
- pomáha predchádzať nádorovým ochoreniam - nádorové ochorenia vznikajú aj (no nielen) v dôsledku vplyvu voľných radikálov
- pomáha k zníženiu telesnej hmotnosti - pomáha, ale nezaručuje automatické schudnutie, ako som sa dočítal na niektorých fórach a pochybných stránkach
- podporuje odbúravanie tukov, zrýchľuje metabolizmus
- pomáha chrániť pred neurologickými chorobami
- prispieva k zlepšeniu zraku - ak Vám ovšem chýba betakarotén. No ešte lepším zdrojom betakaroténu je napr. prírodný betakarotén od spoločnosti Finclub alebo Goji
- spomaľuje proces starnutia buniek, omladzuje organizmus, redukuje vrásky, skrášľuje pokožku - zase sme pri antioxidantoch, odporúčam článok o vitamíne E na lepšie pochopenie súvislosti
- pôsobí proti depresii, zlepšuje náladu, pomáha pri nespavosti  
- ženám v menopauze pomáha znížiť jej nepríjemné prejavy - na tieto problémy je zase ešte lepším riešením Maca


POZOR!
Acai má rozhodne svoj zdravotný potenciál, no treba ho však vyradiť z kolónky 
ˮzázračnéˮ. Jeho účinky som si nevymyslel, sú poctivo prebraté od výrobcu a na lepšie pochopenie som k nim dopísal len komentáre. Sám bohužiaľ neprevádzkujem laborátorium, preto sa musím oprieť len o oficiálne informácie a o to, že produkt je riadne registrovaný ÚVZ SR č. OHVBPKV/2898/2012/Jo.


PREČO UŽÍVAŤ PRÁVE TENTO ACAI?

1. Zaujímavý pomer cena/kvalita
2. Okrem extraktu z ovocia Acai obsahuje aj pomocné zložky: žltý včelý vosk, sójový olej a lecitín, ktoré zvyšujú vstrebateľnosť vitamínov rozpustných v tukoch. Dôvod je jednoduchý. Vstrebateľnosť vitamínov rozpustných v tukoch (vitamíny A, D, E a K) je totiž až zhruba 10-násobne vyššia v prípade ich užívania v kombinácií s tukmi.
Pre viac informácií o vitamínoch kliknite na tento odkaz. 

 

DOLEŽITÉ UPOZORNENIE! 

Mnoho ľudí a najmä žien užíva naivne Acai kvôli vidine rýchleho schudnutia. No prepánajána, Acai je predsa DOPLNOK stravy! :-) On sám o sebe nezhodí za vás prebytočné kilogramy. Dokáže ˮlenˮ naštartovať a urýchliť metabolizmus. Nič viac a nič menej. Neverte tým bludom na internete. Čo tak skúsiť aj obmedziť príjem sacharidov, zaradiť do stravy viac zdravých tukov a začať sa viac hýbať? Takže žiadny zaručený spôsob schudnutia to nie je a o niečo nižšie si môžte prečítať zaručené spôsoby schudnutia.

 

ZARUČENÉ TIPY NA SCHUDNUTIE:

1. Začnite postupne a permanentne meniť svoju životosprávu a stravovacie návyky. Fantastické je začať už samotným nákupom. 
2. Obmedzte príjem sacharidov, ktoré sú najväčším nepriateľom chudnutia! Cestoviny, pečivo, ale aj zemiaky by ste mali minimálne redukovať a o cukre nehovoriac. 
3. No obmedziť príjem sacharidov dlhodobo nedokážete. Skôr, či neskôr im zase prepadnete. Je to len otázkou času. Pevná vôľa je len sval, ktorý sa skôr, či neskôr unaví. Potrebujete nahradiť zlé kalórie, tými dobrými. Viac ovocia, zeleniny a pozor VIAC TUKOV. Áno tukov, zdravých tukov, ktoré sú pre chudnutie dokonca nevyhnutné a potrebné. A viete, čo je na nich fantastické? Zaženú na dlhé hodiny pocit hladu a nutkanie na sladké. A o množstve iných zdravotných benefitov nehovoriac. Fantastický je rybí tuk, kokosový olej, olivový, konopný, ľanový alebo tekvicový olej..., ale aj obyčajné domáce maslo a domáce vajcia a orechy (chia semienka, ľan, vlašské a lieskové orechy, mandle ...).
4. Začnite sa viac hýbať, veď ako môžte naštartovať metabolizmus bez zvýšenia tepovej frekvencie? Fantastickým urýchľovačom a šetričom času je tu intervalový tréning.
5. Veľkou dopomocou je vybudovanie svalovej hmoty. Nie ženy, nemáte sa stať mužatkami. Mám na myslí spevnenie tela, resp. aktiváciu kostrového svalstva. Svaly sú totiž efektívnym spaľovačom tukov. 
6. Nehľadajte zázračné skratky.
7. A kľudne aj užívajte doplnky stravy. Veď prečo nie? Dokážu dopomôcť metabolizmu a hlavne ľudia s pomalým metabolizmom túto schopnosť určite veľmi ocenia, no nespoliehajte sa prosím len na ne.


Výživový doplnok registrovaný ÚVZ SR č. OHVBPKV/2898/2012/Jo

Využitie

VHODNÉ PRE:Anti-aging

Doprava a dodanie

SPÔSOB DODANIA:


1. Slovenská pošta - BALÍK NA POŠTU (Vyzdvihnutie zásielky priamo na vašej najbližšej pošte)
Cena: 2,20 €
Tovar bude na pošte nasledujúci deň od odoslania.

2. Slovenská Pošta - EXPRES KURIER (Doručenie na adresu)
Cena: 2,70 €
Tovar bude u vás nasledujúci deň od odoslania.


SPÔSOB PLATBY:


1. DOBIERKA (platba pri prevzatí zasielky)
Pri platba na dobierku je účtovaný extra poplatok: 0,80€

2. PLATBA NA ÚČET (Klasický bankový prevod do 3 pracovné dni)
Po dokončení objednávky Vám príde automatický e-mail s informáciami potrebnými na zadanie bankového prevodu.
Tovar bude vyskladnený až po pripísaní platby na náš účet.

Recenzie

Recenzujete: Naturport ACAI 100 mg 100 kapsúl

Ako by ste ohodnotili tento produkt? *

 1 hviezdička2 hviezdičky3 hviezdičky4 hviezdičky5 hviezdičiek
Kvalita
Cena

Mohlo by vás zaujímať

Ľutujeme. Výberu nezodpovedá žiadna položka.

Posledné Články

  • 7 účinkov koreňa rastliny Maca

    Maca - známa aj ako "brazílsky ženšen" je pre mnohých potravinou 21. storočia.

    Čítať ďalej

  • Serapeptáza - Prírodný superenzým na zápaly a bolesti

    Serapeptáza je enzým produkovaný priateľskou baktériou z rodu Serratia, ktorá žije vo vnútornostiach Priadky morušovej.

    Čítať ďalej

  • Zbavte sa plesni a kvasiniek s oregánovým olejom

    Máte problémy s plesňami a kvasinkami? Hľadáte prírodnú alternatívu konvenčnej liečby antibiotikami?

    Čítať ďalej

  • Vitamín D a jeho šokujúci nedostatok

    Vitamín D zohráva v ľudskom tele významnú funkciu, ktorá presahuje úlohu vitamínu.

    Vo väčšine buniek ľudského tela sa totiž nachádzajú receptory, ktoré slúžia na príjem signálu od vitamínu D. Inými slovami, vitamín D účinkuje tak trocha ako kľúč v zapaľovaní auta - auto nepôjde, pokiaľ neotočíte kľúčom a nenaštartujete motor.

    A aj preto je jeho nedostatok pre náš organizmus priam ničivý. Okrem starých známych problémov s imunitou, s depresiami, či osteoporózou, súvisí jeho nedostatočný prísun aj s výskytom mnohých závažných ochorení, akými sú rakovina, cukrovka, infarkty myokardu a iné.

    Kam nechodí slnko, tam chodí lekár.

    No poďme pekne poporiadku.

    Trocha nevyhnutnej teórie o vitamíne D

    Vitamín D patrí medzi vitamíny rozpustné v tukoch. No ako sme už spomenuli hneď v úvode, nie je len vitamínom v pravom slova zmysle. V súčasnosti sa považuje už aj za regulačný steroidný hormón.

    Vo väčšine buniek ľudského tela sa totiž nachádzajú receptory, ktoré slúžia na príjem signálu od vitamínu D. Najnovší výskum v oblasti molekulárnej biológie objavil, že ľudské telo obsahuje 30 000 génov. A vitamín D ovplyvňuje 2000 z nich.

    Najdôležitejšie formy vitamínu D sú:

    • vitamín D2 (ergokalciferol) – netvorí sa v ľudskom organizme a má rastlinný pôvod
    • vitamín D3 (cholekalciferol) – vzniká v koži účinkom UV žiarenia a jeho ďalším zdrojom sú potraviny živočíšneho pôvodu (najmä ryby, rybí olej a vajcia). Na základe laboratórnych výsledkov z krvi tvorí vitamín D3 až vyše 90% z celkového množstva vitamínu D.

    Účinky vitamínu D a jeho vplyv na zdravie

    Azda najznámejší je vplyv ˮdéčkaˮ na rednutie kostí, pretože jeho dostatočný príjem je nevyhnutný pre vstrebateľnosť a využiteľnosť vápnika a fosforu.

    Pomerne známy je už aj vplyv vitamínu D na imunitný systém a v prípade nedostatku , jeho vplyv na zvýšenú chorobnosť v zimných mesiacoch. Náš imunitný systém nemôže pracovať dostatočne pokiaľ nebude biochemicky aktivovaný vitamínom D. Preto ľudia, ktorí ochorejú, sú väčšinou tí, ktorí sú stále pod strechou, pracujú pod strechou a žijú v chronickom nedostatku vitamínu D.

    A opomenúť samozrejme nemôžeme ani jeho zásadný vplyv na psychiku, depresie a celkovú náladu.

    No to nie je ani zďaleka všetko.

    Antony Norman vo svojom článku z augusta 2008 upozorňuje nato, že vitamín D má kľúčovú úlohu pri udržaní zdravia a správneho fungovania 36 orgánov a tkanív ľudského tela, ako je napríklad kostná dreň, žalúdok, tenké aj hrubé črevo, obličky, pľúca, prostata, koža, očná sietnica, maternica.

    Vplyv vitamínu D má teda výrazný presah na celkové zdravie a psychiku človeka.

    Nedostatok vitamínu D? Veď nad našimi hlavami svieti slnko

    Keď sa povie vitamín D, tak sa väčšine z nás vybaví slnko, ako jeho hlavný a neobmedzený zdroj a jeho dostatok ako samozrejmosť. No nie je tomu vždy tak.

    Vedci varujú pred tým, že súčasná situácia vzhľadom na nedostatok vitamínu D je v celosvetovej populácii oveľa horšia než v predchádzajúcih rokoch.

    Za rizikový faktor považujú ˮmodernýˮ spôsob života (obyvateľov od 40 stupňov severnej a južnej šírky - teda aj nás), kedy mnoho ľudí trávi väčšinu času v interiéroch a používa syntetické kozmetické výrobky, ktoré zabraňujú pôsobeniu UV lúčov na kožu. A opomenúť nesmieme ani prípravky na opaľovanie.

    Navyše tieto geografické oblasti nemajú tak výrazný prísun svetla počas celého roka. Čo má za následok nedostatočné ožiarenie kože UV lúčmi, a tým nedostatočnú tvorbu vitamínu D. Zvýšenému riziku sú vystavení najmä starší ľudia, hlavne v zdravotníckych zariadeniach a domovoch dôchodcov.

    V Nemecku a ďalších európskych krajinách, adekvátny prísun vitamínu D chýba 60 - 70% populácie. Nedostatkom D-éčka trpia najmä seniori, ženy po prechode, tehotné a dojčiace ženy, chronickí chorí pacienti a výraznejšie sa prejavuje aj u tmavších ľudí a v skupine diabetikov.

    Zdroje vitamínu D

    Najlepším zdrojom vitamínu D je priame slnečné žiarenie. Odporúča sa stráviť každý deň (aj v zime), vonku minimálne 30 minút s odhalenými časťami tela. V lete samozrejme aj dlhšie, aby si telo vytvorilo nejaké zásoby na nadchádzajúcu zimu.

    Okrem slnka patria medzi významné zdroje vitamínu D aj:

    • treščia pečeň, rybí olej, morské ryby (tuniak, makrela, losos, sardinky)
    • ustrice, krevety a kaviár
    • vaječné žĺtka: žĺtka od sliepok chovaných vo voľnom výbehu obsahujú 4-6 krát viac vitamínu D oproti sliepkam z klietkového veľkochovu
    • mlieko (ovčie, ale aj kravské) a mliečne výrobky (syry...)
    • z rastlinných zdrojov stoja za zmienku ešte lucerna siata a avokádo

    Oporúčané dávkovanie

    V minulosti bolo odporúčané dávkovanie vitamínu D nižšie. Vedci však dospeli k medzinárodnému konsenzu a najnovšie je ODD vitamínu D najmenej 2000 IU, lepšie však 4000 IU, a to za predpokladu, že aspoň časť z neho sa syntetizuje v pokožke pri pobyte na slnku. Dávke 2000 IU zodpovedá asi 50 μg. Za bezpečnú dávku sa považuje ešte 10 000 IU (250 μg) denne.

    Ak dojčiace ženy nemajú k dispozícii okolo 6000 IU denne, tak by mali ideálne dodávať dojčatám 800 IU denne. Deti, ktoré rodičia v dostatočnej miere nevystavujú slnku, by mali denne dostávať 1000 - 2000 IU, v závislosti od hmotnosti.

    Medzi hlavné symptómy nedostatku vitamínu D patria: častá chrípka, svalová slabosť, lupienka, schyzofrenia a depresia, zápaly ďasien, reumatoidná artritída, či vysoký krvný tlak.

    Predávkovanie vitamínom D a jeho príznaky

    Predávkovanie D-éčkom je veľmi zriedkavé (poznáte niekoho takého?) a môže byť sprevádzané nevoľnosťou, zvracaním, stratou chuti do jedla, zvýšenou hladinou vápnika v krvi, či neustálym smädom.

    Treba však dodať, že v prípade správneho užívania sa predávkovanie nedá dosiahnuť užívaním doplnkov výživy s vitamínom D vo voľnom predaji. V prípade predávkovania si organizmus dokáže poradiť tak, že nadbytočné dávky vitamínu D3 do čreva nevstrebá.

    Doplnky výživy s vitamínom D

    V prípade nedostatku odporúčam siahnuť (najmä v zimnom období) po doplnkoch výživy. Na trhu je ich veľké množstvo, no osobne mi najviac sadol rybí olej s vitamínom D, ktorého 1 ml obsahuje 400 I.U. vitamínu D.

    Ako už bolo spomenuté aj vyššie, vitamín D je vitamín rozpustný v tukoch, preto treba dbať na jeho príjem spoločne s tukom, inak nedôjde k jeho dostatočnému využitiu. Okrem toho je rybí olej považovaný za biologicky najhodnotnejší zdroj omega-3 (zložiek EPA a DHA). Naviac, prísun zdravých tukov (najmä omega-3) je na Slovensku často nedostatočný a zabijakom číslo jeden sú u nás srdcovo-cievne ochorenia. Náhoda?

    Vedeli ste, že:

    • S nedostatkom vitamínu D majú častejšie problémy tmavší ľudia a obzvlášť rizikovou skupinou sú ľudia s tmavou pokožkou, ktorí sa presťahujú ďaleko od rovníka?
    • Organizmus si dokáže vitamín D uložiť aj do zásoby?
    • Hladinu vitamínu D si je možné nechať aj vyšetriť? Ak máte pochybnosti, tak si nechajte overiť jeho koncentráciu vo vašej krvi.
    • Rozsiahle výskumy vykonané v The Moore´s Cancer Center na Univerzite v Kalifornii odhadujú, že zvýšením hladiny vitamínu D3 u obyvateľstva by sa predišlo ročne 250 000 prípadom rakoviny hrubého čreva a 350 000 prípadom rakoviny prsníka.

    Majte sa krásne a šírte poznanie do sveta. ;)

    Poznámka: aktualizovaný článok

    Zdroje:

    (10 Komentárov)