Jediný spôsob skutočného uzdravenia

Pravidelne dostávam od ľudí otázku, čo majú užívať na najrôznejšie typy zdravotných problémov.

Chcú jeden konkrétny zázračný prípravok na oslabenú imunitu, zhoršené trávenie, zvýšený cholesterol, krvný tlak, rakovinu alebo chudnutie.

No pritom si často ani len neuvedomujú, že prvotný problém nie je ani tak v tom, čo neužívajú, ale v tom, čo by užívať (fyzicky a mentálne) nemali. Inými slovami: bez toho, aby sme prestali robiť to, čo spôsobuje náš problém, nevyriešime žiaden náš problém.

1. Krok k uzdraveniu: Eliminujte príčinu ochorenia

Predstavte si človeka, ktorý nalieva do auta, preň nevhodný olej a pritom požiada odborníka o najlepšie aditívum na trhu.

Dáva vám to zmysel?

Fajčite alebo nadmerne pijete, ládujete sa sladkosťami, pečivom, priemyselne spracovanými potravinami, buchtami na pare, či namiesto vody pijete kávu a sladené nápoje, myslite negatívne a žijete v strese?

Všetky choroby (okrem dedičných) sú "len" dôsledkami - logickým a nevyhnutným vyústením našich činov. Počuli ste, aby sa niekto na ulici nakazil nadváhou, srdcovo-cievnymi ochoreniami alebo rakovinou?

Choroby sú dôsledkom toho, čo sme vložili do svojich úst a hlavy. Je to aj negativita, ktorá nám berie energiu a ktorá nás zabíja. A najprv potrebujeme práve prestať robiť tieto sebadeštrukčné činy. A prevziať zodpovednosť za svoj život a zdravotný stav.

Prečistite svoj život. Od toxických látok, ktoré naše orgány neustále preťažujú. Od negatívnych ľudí, ktorí náš život neobohacujú, ale nám energiu vycuciavajú. Od televíznych novín, ktoré nám nijak nepomáhajú, ale naše životy svojou negativitou, naopak, ničia.

2. Krok k uzdraveniu: Obklopte sa kvalitnými živinami

Pite čistú vodu. Nechutí vám? Pite citrónovú vodu, bylinkové a zelené čaje alebo si pripravte nejaký zdravý osviežujúci nápoj. Ja si pripravujem napr. 3-kombináciu: limetky, kokosového cukru a korenia kardamón. Nabíja ma energiou a zlepšuje moje trávenie.

Nakupujete nevhodné potraviny? Zmeňte to. Zdravší život začína nákupom a končí v kuchyni. Varíte nezdravo? Začnite variť zdravšie. Zakomponujte do svojej stravy zeleninu, bylinky, zdravé oleje a koreniny. Pripravte si domáce bylinkové pesto. Urobte si chutný šalát. Vytiahnite mixér a použite ho aj na niečo iné ako na prípravu bábovky a spravte si smoothie.

Raz som niekde čítal, že neexistuje choroba, na ktorú by neexistovala bylinka. Choďte na lúku a natrhajte si ich. Čo vám v tom bráni? Občas k objednávkam (koľko nám nadzásoby dovolia) posielame ako darček bylinky, ktoré sme si počas leta nazbierali a nasušili. A nájdu sa aj ľudia z Oravy alebo Gemera, ktorí sú šokovaní, že také niečo vôbec rastie.

Chcete urobiť pre svoje zdravie ešte viac? Obklopte sa pestrecom mariánskym, ľanovými semienkami a kurkumou. Užívajte rybí olej, chia, či kokosový, rakytníkový alebo konopný olej. V zime si doplňte vitamín D. Trpíte na nedostatok, v strave sa čoraz menej vyskytujúceho horčíka alebo zinku? Existujú doplnky výživy. Kúpte si filter na vodu. Hýbte sa. Zhĺboka dýchajte. Atď. Atď. Atď.

Práve som si zadal do google slovné spojenie "ako žiť zdravo" a google mi za 0,32 sekundy vyhodil 112 000 výsledkov vyhľadávania. Nemáme problém nedostatku informácií. Máme problém nedostatku sebadisciplíny a preinformovanosti.

Návrat k našej prirodzenosti

Jediná osoba, ktorá vás môže vyliečiť, ste vy sami. Len a len vy sami. Neexistuje žiaden lekár, ani žiaden super zázračný prípravok. Vaše telo vie, čo má robiť. Len mu dajte to, čo potrebuje.

Najprv prestaňte robiť veci, ktoré spôsobujú problém. Každá myšlienka, emócia a jedlo, ktoré ste skonzumovali, či nápoje, ktoré ste vypili. To všetko spôsobilo, že vyzeráte a cítite sa tak, ako sa cítite. A jedinou osobou, ktorá to môže zmeniť ste VY. Nikto iný nie je zodpovedný za vaše zdravie. Nikto iný nevie riadiť stav vašej mysle, tela a duše.

Je to pritom tak jednoduché a komplikované zároveň. Žime spôsobom, k akému nás predurčila príroda. Snažme sa o to každý deň.

Majte sa krásne a šírte poznanie do sveta. Vaše postrehy a zdieľania sú pre mňa tou najväčšou odmenou. ;)

Napíšte svoj komentár
Verejná anketa

Nádorové tkanivo je vždy kyslejšie než ostatné tkanivo. Je to:

Posledné Články

  • 7 účinkov koreňa rastliny Maca

    Maca - známa aj ako "brazílsky ženšen" je pre mnohých potravinou 21. storočia.

    Čítať ďalej

  • Serapeptáza - Prírodný superenzým na zápaly a bolesti

    Serapeptáza je enzým produkovaný priateľskou baktériou z rodu Serratia, ktorá žije vo vnútornostiach Priadky morušovej.

    Čítať ďalej

  • Zbavte sa plesni a kvasiniek s oregánovým olejom

    Máte problémy s plesňami a kvasinkami? Hľadáte prírodnú alternatívu konvenčnej liečby antibiotikami?

    Čítať ďalej

  • Vitamín D a jeho šokujúci nedostatok

    Vitamín D zohráva v ľudskom tele významnú funkciu, ktorá presahuje úlohu vitamínu.

    Vo väčšine buniek ľudského tela sa totiž nachádzajú receptory, ktoré slúžia na príjem signálu od vitamínu D. Inými slovami, vitamín D účinkuje tak trocha ako kľúč v zapaľovaní auta - auto nepôjde, pokiaľ neotočíte kľúčom a nenaštartujete motor.

    A aj preto je jeho nedostatok pre náš organizmus priam ničivý. Okrem starých známych problémov s imunitou, s depresiami, či osteoporózou, súvisí jeho nedostatočný prísun aj s výskytom mnohých závažných ochorení, akými sú rakovina, cukrovka, infarkty myokardu a iné.

    Kam nechodí slnko, tam chodí lekár.

    No poďme pekne poporiadku.

    Trocha nevyhnutnej teórie o vitamíne D

    Vitamín D patrí medzi vitamíny rozpustné v tukoch. No ako sme už spomenuli hneď v úvode, nie je len vitamínom v pravom slova zmysle. V súčasnosti sa považuje už aj za regulačný steroidný hormón.

    Vo väčšine buniek ľudského tela sa totiž nachádzajú receptory, ktoré slúžia na príjem signálu od vitamínu D. Najnovší výskum v oblasti molekulárnej biológie objavil, že ľudské telo obsahuje 30 000 génov. A vitamín D ovplyvňuje 2000 z nich.

    Najdôležitejšie formy vitamínu D sú:

    • vitamín D2 (ergokalciferol) – netvorí sa v ľudskom organizme a má rastlinný pôvod
    • vitamín D3 (cholekalciferol) – vzniká v koži účinkom UV žiarenia a jeho ďalším zdrojom sú potraviny živočíšneho pôvodu (najmä ryby, rybí olej a vajcia). Na základe laboratórnych výsledkov z krvi tvorí vitamín D3 až vyše 90% z celkového množstva vitamínu D.

    Účinky vitamínu D a jeho vplyv na zdravie

    Azda najznámejší je vplyv ˮdéčkaˮ na rednutie kostí, pretože jeho dostatočný príjem je nevyhnutný pre vstrebateľnosť a využiteľnosť vápnika a fosforu.

    Pomerne známy je už aj vplyv vitamínu D na imunitný systém a v prípade nedostatku , jeho vplyv na zvýšenú chorobnosť v zimných mesiacoch. Náš imunitný systém nemôže pracovať dostatočne pokiaľ nebude biochemicky aktivovaný vitamínom D. Preto ľudia, ktorí ochorejú, sú väčšinou tí, ktorí sú stále pod strechou, pracujú pod strechou a žijú v chronickom nedostatku vitamínu D.

    A opomenúť samozrejme nemôžeme ani jeho zásadný vplyv na psychiku, depresie a celkovú náladu.

    No to nie je ani zďaleka všetko.

    Antony Norman vo svojom článku z augusta 2008 upozorňuje nato, že vitamín D má kľúčovú úlohu pri udržaní zdravia a správneho fungovania 36 orgánov a tkanív ľudského tela, ako je napríklad kostná dreň, žalúdok, tenké aj hrubé črevo, obličky, pľúca, prostata, koža, očná sietnica, maternica.

    Vplyv vitamínu D má teda výrazný presah na celkové zdravie a psychiku človeka.

    Nedostatok vitamínu D? Veď nad našimi hlavami svieti slnko

    Keď sa povie vitamín D, tak sa väčšine z nás vybaví slnko, ako jeho hlavný a neobmedzený zdroj a jeho dostatok ako samozrejmosť. No nie je tomu vždy tak.

    Vedci varujú pred tým, že súčasná situácia vzhľadom na nedostatok vitamínu D je v celosvetovej populácii oveľa horšia než v predchádzajúcih rokoch.

    Za rizikový faktor považujú ˮmodernýˮ spôsob života (obyvateľov od 40 stupňov severnej a južnej šírky - teda aj nás), kedy mnoho ľudí trávi väčšinu času v interiéroch a používa syntetické kozmetické výrobky, ktoré zabraňujú pôsobeniu UV lúčov na kožu. A opomenúť nesmieme ani prípravky na opaľovanie.

    Navyše tieto geografické oblasti nemajú tak výrazný prísun svetla počas celého roka. Čo má za následok nedostatočné ožiarenie kože UV lúčmi, a tým nedostatočnú tvorbu vitamínu D. Zvýšenému riziku sú vystavení najmä starší ľudia, hlavne v zdravotníckych zariadeniach a domovoch dôchodcov.

    V Nemecku a ďalších európskych krajinách, adekvátny prísun vitamínu D chýba 60 - 70% populácie. Nedostatkom D-éčka trpia najmä seniori, ženy po prechode, tehotné a dojčiace ženy, chronickí chorí pacienti a výraznejšie sa prejavuje aj u tmavších ľudí a v skupine diabetikov.

    Zdroje vitamínu D

    Najlepším zdrojom vitamínu D je priame slnečné žiarenie. Odporúča sa stráviť každý deň (aj v zime), vonku minimálne 30 minút s odhalenými časťami tela. V lete samozrejme aj dlhšie, aby si telo vytvorilo nejaké zásoby na nadchádzajúcu zimu.

    Okrem slnka patria medzi významné zdroje vitamínu D aj:

    • treščia pečeň, rybí olej, morské ryby (tuniak, makrela, losos, sardinky)
    • ustrice, krevety a kaviár
    • vaječné žĺtka: žĺtka od sliepok chovaných vo voľnom výbehu obsahujú 4-6 krát viac vitamínu D oproti sliepkam z klietkového veľkochovu
    • mlieko (ovčie, ale aj kravské) a mliečne výrobky (syry...)
    • z rastlinných zdrojov stoja za zmienku ešte lucerna siata a avokádo

    Oporúčané dávkovanie

    V minulosti bolo odporúčané dávkovanie vitamínu D nižšie. Vedci však dospeli k medzinárodnému konsenzu a najnovšie je ODD vitamínu D najmenej 2000 IU, lepšie však 4000 IU, a to za predpokladu, že aspoň časť z neho sa syntetizuje v pokožke pri pobyte na slnku. Dávke 2000 IU zodpovedá asi 50 μg. Za bezpečnú dávku sa považuje ešte 10 000 IU (250 μg) denne.

    Ak dojčiace ženy nemajú k dispozícii okolo 6000 IU denne, tak by mali ideálne dodávať dojčatám 800 IU denne. Deti, ktoré rodičia v dostatočnej miere nevystavujú slnku, by mali denne dostávať 1000 - 2000 IU, v závislosti od hmotnosti.

    Medzi hlavné symptómy nedostatku vitamínu D patria: častá chrípka, svalová slabosť, lupienka, schyzofrenia a depresia, zápaly ďasien, reumatoidná artritída, či vysoký krvný tlak.

    Predávkovanie vitamínom D a jeho príznaky

    Predávkovanie D-éčkom je veľmi zriedkavé (poznáte niekoho takého?) a môže byť sprevádzané nevoľnosťou, zvracaním, stratou chuti do jedla, zvýšenou hladinou vápnika v krvi, či neustálym smädom.

    Treba však dodať, že v prípade správneho užívania sa predávkovanie nedá dosiahnuť užívaním doplnkov výživy s vitamínom D vo voľnom predaji. V prípade predávkovania si organizmus dokáže poradiť tak, že nadbytočné dávky vitamínu D3 do čreva nevstrebá.

    Doplnky výživy s vitamínom D

    V prípade nedostatku odporúčam siahnuť (najmä v zimnom období) po doplnkoch výživy. Na trhu je ich veľké množstvo, no osobne mi najviac sadol rybí olej s vitamínom D, ktorého 1 ml obsahuje 400 I.U. vitamínu D.

    Ako už bolo spomenuté aj vyššie, vitamín D je vitamín rozpustný v tukoch, preto treba dbať na jeho príjem spoločne s tukom, inak nedôjde k jeho dostatočnému využitiu. Okrem toho je rybí olej považovaný za biologicky najhodnotnejší zdroj omega-3 (zložiek EPA a DHA). Naviac, prísun zdravých tukov (najmä omega-3) je na Slovensku často nedostatočný a zabijakom číslo jeden sú u nás srdcovo-cievne ochorenia. Náhoda?

    Vedeli ste, že:

    • S nedostatkom vitamínu D majú častejšie problémy tmavší ľudia a obzvlášť rizikovou skupinou sú ľudia s tmavou pokožkou, ktorí sa presťahujú ďaleko od rovníka?
    • Organizmus si dokáže vitamín D uložiť aj do zásoby?
    • Hladinu vitamínu D si je možné nechať aj vyšetriť? Ak máte pochybnosti, tak si nechajte overiť jeho koncentráciu vo vašej krvi.
    • Rozsiahle výskumy vykonané v The Moore´s Cancer Center na Univerzite v Kalifornii odhadujú, že zvýšením hladiny vitamínu D3 u obyvateľstva by sa predišlo ročne 250 000 prípadom rakoviny hrubého čreva a 350 000 prípadom rakoviny prsníka.

    Majte sa krásne a šírte poznanie do sveta. ;)

    Poznámka: aktualizovaný článok

    Zdroje:

    (10 Komentárov)