Nevyhadzujte vaječné škrupiny! Sú zdrojom životne dôležitých minerálov.

Vaječnú škrupinu tvorí až z 90% vápnik a je prírodným zdrojom celého radu ďalších dôležitých minerálov. Nastal čas, nazrieť na škrupiny úplne inak.

Vápnik, srdce, svaly, nervy a osteoporóza

Vápnik má veľa dôležitých funkcií pri fungovaní tela. Je základnou stavebnou zložkou kostného tkaniva a pôsobí preventívne pred vznikom osteoporózy. Štúdia Reumatologického ústavu v Piešťanoch dokonca potvrdila, že vaječné škrupiny nemajú pozitívny vplyv len na zdravie kostí, ale aj chrupaviek. No ešte dôležitejšiu funkciu vykonáva pri správnom fungovaní srdca, ciev, nervov, či svalov a nezanedbateľná je aj jeho úloha pri zrážaní krvi.

A tieto funkcie vykonáva viac než inteligentne - postupuje hierarchicky a podľa dôležitosti zabezpečuje dostatočný prísun vápnika pre naše srdce, cievy, nervy, či svaly a ak náhodou trpí jeho nedostatkom (dosť častý jav), tak veľmi rafinovane siaha po jeho zásobách v kostiach. Veď mu nič iné ani nezostáva. A tak nastáva to hrôzostrašné menšie zlo - osteoporóza, ktoré nás vlastne chráni pre zlom väčším. Dalo by sa povedať, že osteoporóze vďačíme možno aj za náš ďalej pretrvávajúci život.

Vedeli ste, že až 99% vápnika v tele je viazaného v kostiach a v zuboch a len 1% voľného, ktoré sa podieľa na fungovaní metabolizmu a nervových prenosov?

Ďalšie funkcie vápnika: Serafin - minerály na odkyslenie organizmu- je dôležitý pre prácu buniek imunitného systému - navodzuje zdravý spánok a - je dôležitý aj pre zdravú pokožku a vlasy

Existuje veľa faktorov, ktoré odčerpávajú zásoby vápnika. Sú nimi napr.: - priveľa sedenia - káva - alkohol - nápoje nasýtené oxidom uhličitým - celkovo prekyslenie organizmu nevhodným stravovaním a životosprávou - na neutralizáciu kyselín telo totiž využíva zásoby minerálov a jedným z najdôležitejších a najdostupnejších je práve vápnik

A dvoma najviac ohrozenými skupinami sú: - tehotné ženy a ženy v menopauze - starší muži a ľudia trpiaci poruchami trávenia

Vaječná škrupina - nutričná bomba v smetnom koši

Vedeli ste, že vaječná škrupina obsahuje až 90% vápnika a je tak zrejme najbohatším prírodným zdrojom tohto minerálu, ktorý navyše telo prirodzene a ľahko vstrebáva, pretože jeho chemické zloženie je takmer identické so zložením našich kostí a zubov? Preto sa ani niet čomu čudovať, že väčšina expertov odporúča vaječné škrupiny ako veľmi efektívny spôsob doplnenia zásob vápnika, ktorého odporúčaná denná dávka sa pohybuje v závislosti na veku v rozmedzí od 800 do 1200 mg/deň.

Je to fantastické zistenie, hlavne keď si uvedomíme, že jeho dostatočným doplnením môžeme predísť alebo zvrátiť vývoj osteoporózy, dopomôcť telu ochrániť sa pred vysokým tlakom a cholesterolom a stimulovať kostnú dreň a produkciu krviniek.

A aby toho ešte nebolo málo, vaječné škrupiny obsahujú aj minerály železo, meď, mangán, zinok, fluór, fosfor, chróm a molybdén.

Niekoľko tipov na prípravu a užívanie vaječných škrupín

Tipov na prípravu a užívanie je hneď niekoľko a sú odlišné v závislosti na probléme, ktorý majú riešiť. No ešte pred tým, ako sa bližšie pozrieme na jednotlivé spôsoby prípravy, je potrebné si uvedomiť, že škrupiny by mali byť z poctivých chovov. Sliepky by mali teda poznať výbeh, slnko a trávu.

A tu už sľúbených niekoľko tipov.

1. Pri problémoch so štítnou žľazou

Umyte 8 vaječných škrupín, vysušte ich a následne rozdrvte, nalejte na ne šťavu z dvoch čerstvo odšťavených citrónov a nechajte ich niekoľko dní v chladničke. Keď sa škrupiny rozmočia a zmäknú, prefiltrujte tekutinu a zmixujte s 1 litrom brandy (alebo koňakom) a 1 kilogramom medu. Nechajte túto zmes odstáť 7 dní a následne po odstáti konzumujte 1 čajovú lyžičku 2-4-krát denne po jedle.

2. Pri gastritíde (žalúdočnom katare)

Tip 1: Zmiešajte jednu čajovú lyžičku podrvených (resp. pomletých) škrupín s lyžicou cukru a s polievkovou lyžicou podrvených vlašských orechov. Túto zmes užívajte po dobu 20 dní, 3-krát denne po 1 lyžici.

Tip 2: Na hrot noža naberte rozdrvené škrupiny a zmixujte ich s dvoma polievkovými lyžicami citrónovej šťavy. Akonáhle škrupiny zmäknú, pridajte 1 deciliter horúceho mlieka. A túto zmes užívajte dvakrát denne: ráno na prázdny žalúdok a v noci pred spaním.

3. Na posilnenie tela a prečistenie krvi

Umyte 4 až 5 škrupín, rozdrvte ich, vložte do 3 litrov vody, uložte na 7 dní do chladničky a následne zmes užívajte ako pitnú vodu. Denne vypite 2 až 3 poháre tejto vody s trochou citrónovej šťavy.

Majte sa krásne, nevyhadzujte škrupiny a šírte poznanie do sveta! ;-)

Štúdie a zdroje: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11281164#sthash.l6pmkBFH.dpuf http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15018022#sthash.l6pmkBFH.dpuf http://www.mamanatural.com/how-to-make-eggshell-calcium/ http://www.healthyfoodteam.com/you-throw-away-the-eggshells-after-reading-this-you-will-never-do-that-again/#comments http://www.naturalhealthcareforyou.com/you-throw-away-egg-shells-after-reading-this-article-you-will-never-do-that-again/ http://www.osteoporoza.sk/pacienti/vyziva/vapnik/

Napíšte svoj komentár
Verejná anketa

Čo nám najviac škodí?

Posledné Články