Kompava Tryptofan B 60 kapsúl

Dostupnosť: Nie je na sklade

Akciová cena 9,30 €

Bežná cena: 10,90 €


Balzam na nervy a nervovú sústavu 


Tryptofan je balzamom na nervy a účinným stimulantom nervovej sústavy a taktiež je často vyhľadávaným pomocníkom pri odvykaní od fajčenia a alkoholu. 


Obsah balenia: 60 kapsúl
Dávkovanie:
dospelí 1-2 kapsuly 2x denne ráno a večer. Užívajte na lačný alebo poloprázdny žalúdok.
Obsah účinnej látky 1 kapsule: tryptofan (250 mg), vitamín B6 (5 mg), niacín - vitamín B3 (2,5 mg) 


Detaily

TRYPTOFAN B VÁM MÔŽE POMÔCŤ:

- zlepšiť náladu
- redukovať stres, nervozitu a napätie
- odstrániť depresiu, či pocity strachu, úzkosti a napätia
- pri nepokojnom a plytkom spánku
- pri nadmernej chuti do jedla, či
- bolesti hlavy a pri prevencii vzniku migrény

Stručne povedané, tryptofan je balzamom na nervy a účinným stimulantom nervovej sústavy a taktiež je často vyhľadávaným pomocníkom pri odvykaní od fajčenia a alkoholu. 


AKO SÚ TIETO ÚČINKY VÔBEC MOŽNÉ?

1. Produkt Tryptofan B je totiž zmesou aminokyseliny L-tryptofánu s vitamínmi skupiny B – B3 a B6. 
2. L-tryptofan je esenciálna (základná, nevyhnutná) aminokyselina, ktorá sa vyskytuje zo všetkých aminokyselín v tele najmenej, no zohráva dôležitú rolu pri správnom fungovaní nervového systému.
3. Za prítomnosti vitamínu B6 má L-tryptofan schopnosť premeniť sa na neurotransmiter serotonín, melatonín a vitamín B3, ktoré sú nevyhnutné pre viacero fyziologických procesov (prijímanie potravy, motorické správanie, sexuálne správanie, spánok, agresivitu, telesnú teplotu, depresívne nálady, či psychické a duševné poruchy). 
4. Vitamíny B6 a B3 prispievajú k správnemu fungovaniu nervového systému a psychiky a napomáhajú k zníženiu únavy a vyčerpania.


ODPORÚČANÉ DÁVKOVANIE

Dospelí: 1–2 kapsuly 2x denne ráno a večer.
Užívajte ideálne na lačný alebo poloprázdny žalúdok. Kapsule je potrebné zapiť dostatočným množstvom tekutiny.


NUTRIČNÉ INFORMÁCIE

L-Tryptofán: 250 mg
Vitamín B6: 5mg (357% RDA)
Niacín (nikotínamid): 2,5mg (15,6% RDA)
SiO2: 2,5mg  

*** RDA - percento odporúčanej dennej dávky


Zloženie doplnku výživy Kompava Tryptofan B: L-tryptofan, vit.B6 (pyridoxín hydrochlorid), Niacín (nikotínamid), Sipernat(oxid kremičitý), živočíšna želatína, farbivo: oxid titáničitý 


UPOZORNENIE

Nevhodný pre deti, tehotné a dojčiace ženy. Osobám s poruchou činnosti obličiek, pečene a čriev odporúčame konzultovať užívanie prípravku s lekárom. Ustanovená odporúčaná denná dávka sa nesmie presiahnuť. Nepoužívať ako náhradu rozmanitej stravy. Po otvorení obal starostlivo zatvárajte. Nevystavujte priamemu slnečnému svetlu. Skladujte v suchom prostredí, v dobre uzavretom obale pri teplote od 10°C do 25°C, mimo dosahu malých detí.


No doping – výrobok neobsahuje žiadnu látku zo Zoznamu zakázaných látok Svetového Antidopingového kódexu. Výrobok neobsahuje konzervačné látky, ani geneticky modifikované suroviny.


NO alergens – neobsahuje žiadne alergény

Využitie

VHODNÉ PRE:Nervový systém, psychika a pamäť

Doprava a dodanie

SPÔSOB DODANIA:


1. Slovenská pošta - BALÍK NA POŠTU (Vyzdvihnutie zásielky priamo na vašej najbližšej pošte)
Cena: 2,20 €
Tovar bude na pošte nasledujúci deň od odoslania.

2. Slovenská Pošta - EXPRES KURIER (Doručenie na adresu)
Cena: 2,70 €
Tovar bude u vás nasledujúci deň od odoslania.


SPÔSOB PLATBY:


1. DOBIERKA (platba pri prevzatí zasielky)
Pri platba na dobierku je účtovaný extra poplatok: 0,80€

2. PLATBA NA ÚČET (Klasický bankový prevod do 3 pracovné dni)
Po dokončení objednávky Vám príde automatický e-mail s informáciami potrebnými na zadanie bankového prevodu.
Tovar bude vyskladnený až po pripísaní platby na náš účet.

Martin
Kvalita
Cena
zmiernenie účinkov skurveného stresu Pracujem v automobilke v kancli, stres, napätie a tlaky máme na dennom poriadku. Tryptofan mi odporučila moja kolegyňa a pomáha mi zvládať nezvládateľne, má celkom slušné účinky.

Recenzie

Recenzujete: Kompava Tryptofan B 60 kapsúl

Ako by ste ohodnotili tento produkt? *

 1 hviezdička2 hviezdičky3 hviezdičky4 hviezdičky5 hviezdičiek
Kvalita
Cena

Mohlo by vás zaujímať

Ľutujeme. Výberu nezodpovedá žiadna položka.

Posledné Články

  • 7 účinkov koreňa rastliny Maca

    Maca - známa aj ako "brazílsky ženšen" je pre mnohých potravinou 21. storočia.

    Čítať ďalej

  • Serapeptáza - Prírodný superenzým na zápaly a bolesti

    Serapeptáza je enzým produkovaný priateľskou baktériou z rodu Serratia, ktorá žije vo vnútornostiach Priadky morušovej.

    Čítať ďalej

  • Zbavte sa plesni a kvasiniek s oregánovým olejom

    Máte problémy s plesňami a kvasinkami? Hľadáte prírodnú alternatívu konvenčnej liečby antibiotikami?

    Čítať ďalej

  • Vitamín D a jeho šokujúci nedostatok

    Vitamín D zohráva v ľudskom tele významnú funkciu, ktorá presahuje úlohu vitamínu.

    Vo väčšine buniek ľudského tela sa totiž nachádzajú receptory, ktoré slúžia na príjem signálu od vitamínu D. Inými slovami, vitamín D účinkuje tak trocha ako kľúč v zapaľovaní auta - auto nepôjde, pokiaľ neotočíte kľúčom a nenaštartujete motor.

    A aj preto je jeho nedostatok pre náš organizmus priam ničivý. Okrem starých známych problémov s imunitou, s depresiami, či osteoporózou, súvisí jeho nedostatočný prísun aj s výskytom mnohých závažných ochorení, akými sú rakovina, cukrovka, infarkty myokardu a iné.

    Kam nechodí slnko, tam chodí lekár.

    No poďme pekne poporiadku.

    Trocha nevyhnutnej teórie o vitamíne D

    Vitamín D patrí medzi vitamíny rozpustné v tukoch. No ako sme už spomenuli hneď v úvode, nie je len vitamínom v pravom slova zmysle. V súčasnosti sa považuje už aj za regulačný steroidný hormón.

    Vo väčšine buniek ľudského tela sa totiž nachádzajú receptory, ktoré slúžia na príjem signálu od vitamínu D. Najnovší výskum v oblasti molekulárnej biológie objavil, že ľudské telo obsahuje 30 000 génov. A vitamín D ovplyvňuje 2000 z nich.

    Najdôležitejšie formy vitamínu D sú:

    • vitamín D2 (ergokalciferol) – netvorí sa v ľudskom organizme a má rastlinný pôvod
    • vitamín D3 (cholekalciferol) – vzniká v koži účinkom UV žiarenia a jeho ďalším zdrojom sú potraviny živočíšneho pôvodu (najmä ryby, rybí olej a vajcia). Na základe laboratórnych výsledkov z krvi tvorí vitamín D3 až vyše 90% z celkového množstva vitamínu D.

    Účinky vitamínu D a jeho vplyv na zdravie

    Azda najznámejší je vplyv ˮdéčkaˮ na rednutie kostí, pretože jeho dostatočný príjem je nevyhnutný pre vstrebateľnosť a využiteľnosť vápnika a fosforu.

    Pomerne známy je už aj vplyv vitamínu D na imunitný systém a v prípade nedostatku , jeho vplyv na zvýšenú chorobnosť v zimných mesiacoch. Náš imunitný systém nemôže pracovať dostatočne pokiaľ nebude biochemicky aktivovaný vitamínom D. Preto ľudia, ktorí ochorejú, sú väčšinou tí, ktorí sú stále pod strechou, pracujú pod strechou a žijú v chronickom nedostatku vitamínu D.

    A opomenúť samozrejme nemôžeme ani jeho zásadný vplyv na psychiku, depresie a celkovú náladu.

    No to nie je ani zďaleka všetko.

    Antony Norman vo svojom článku z augusta 2008 upozorňuje nato, že vitamín D má kľúčovú úlohu pri udržaní zdravia a správneho fungovania 36 orgánov a tkanív ľudského tela, ako je napríklad kostná dreň, žalúdok, tenké aj hrubé črevo, obličky, pľúca, prostata, koža, očná sietnica, maternica.

    Vplyv vitamínu D má teda výrazný presah na celkové zdravie a psychiku človeka.

    Nedostatok vitamínu D? Veď nad našimi hlavami svieti slnko

    Keď sa povie vitamín D, tak sa väčšine z nás vybaví slnko, ako jeho hlavný a neobmedzený zdroj a jeho dostatok ako samozrejmosť. No nie je tomu vždy tak.

    Vedci varujú pred tým, že súčasná situácia vzhľadom na nedostatok vitamínu D je v celosvetovej populácii oveľa horšia než v predchádzajúcih rokoch.

    Za rizikový faktor považujú ˮmodernýˮ spôsob života (obyvateľov od 40 stupňov severnej a južnej šírky - teda aj nás), kedy mnoho ľudí trávi väčšinu času v interiéroch a používa syntetické kozmetické výrobky, ktoré zabraňujú pôsobeniu UV lúčov na kožu. A opomenúť nesmieme ani prípravky na opaľovanie.

    Navyše tieto geografické oblasti nemajú tak výrazný prísun svetla počas celého roka. Čo má za následok nedostatočné ožiarenie kože UV lúčmi, a tým nedostatočnú tvorbu vitamínu D. Zvýšenému riziku sú vystavení najmä starší ľudia, hlavne v zdravotníckych zariadeniach a domovoch dôchodcov.

    V Nemecku a ďalších európskych krajinách, adekvátny prísun vitamínu D chýba 60 - 70% populácie. Nedostatkom D-éčka trpia najmä seniori, ženy po prechode, tehotné a dojčiace ženy, chronickí chorí pacienti a výraznejšie sa prejavuje aj u tmavších ľudí a v skupine diabetikov.

    Zdroje vitamínu D

    Najlepším zdrojom vitamínu D je priame slnečné žiarenie. Odporúča sa stráviť každý deň (aj v zime), vonku minimálne 30 minút s odhalenými časťami tela. V lete samozrejme aj dlhšie, aby si telo vytvorilo nejaké zásoby na nadchádzajúcu zimu.

    Okrem slnka patria medzi významné zdroje vitamínu D aj:

    • treščia pečeň, rybí olej, morské ryby (tuniak, makrela, losos, sardinky)
    • ustrice, krevety a kaviár
    • vaječné žĺtka: žĺtka od sliepok chovaných vo voľnom výbehu obsahujú 4-6 krát viac vitamínu D oproti sliepkam z klietkového veľkochovu
    • mlieko (ovčie, ale aj kravské) a mliečne výrobky (syry...)
    • z rastlinných zdrojov stoja za zmienku ešte lucerna siata a avokádo

    Oporúčané dávkovanie

    V minulosti bolo odporúčané dávkovanie vitamínu D nižšie. Vedci však dospeli k medzinárodnému konsenzu a najnovšie je ODD vitamínu D najmenej 2000 IU, lepšie však 4000 IU, a to za predpokladu, že aspoň časť z neho sa syntetizuje v pokožke pri pobyte na slnku. Dávke 2000 IU zodpovedá asi 50 μg. Za bezpečnú dávku sa považuje ešte 10 000 IU (250 μg) denne.

    Ak dojčiace ženy nemajú k dispozícii okolo 6000 IU denne, tak by mali ideálne dodávať dojčatám 800 IU denne. Deti, ktoré rodičia v dostatočnej miere nevystavujú slnku, by mali denne dostávať 1000 - 2000 IU, v závislosti od hmotnosti.

    Medzi hlavné symptómy nedostatku vitamínu D patria: častá chrípka, svalová slabosť, lupienka, schyzofrenia a depresia, zápaly ďasien, reumatoidná artritída, či vysoký krvný tlak.

    Predávkovanie vitamínom D a jeho príznaky

    Predávkovanie D-éčkom je veľmi zriedkavé (poznáte niekoho takého?) a môže byť sprevádzané nevoľnosťou, zvracaním, stratou chuti do jedla, zvýšenou hladinou vápnika v krvi, či neustálym smädom.

    Treba však dodať, že v prípade správneho užívania sa predávkovanie nedá dosiahnuť užívaním doplnkov výživy s vitamínom D vo voľnom predaji. V prípade predávkovania si organizmus dokáže poradiť tak, že nadbytočné dávky vitamínu D3 do čreva nevstrebá.

    Doplnky výživy s vitamínom D

    V prípade nedostatku odporúčam siahnuť (najmä v zimnom období) po doplnkoch výživy. Na trhu je ich veľké množstvo, no osobne mi najviac sadol rybí olej s vitamínom D, ktorého 1 ml obsahuje 400 I.U. vitamínu D.

    Ako už bolo spomenuté aj vyššie, vitamín D je vitamín rozpustný v tukoch, preto treba dbať na jeho príjem spoločne s tukom, inak nedôjde k jeho dostatočnému využitiu. Okrem toho je rybí olej považovaný za biologicky najhodnotnejší zdroj omega-3 (zložiek EPA a DHA). Naviac, prísun zdravých tukov (najmä omega-3) je na Slovensku často nedostatočný a zabijakom číslo jeden sú u nás srdcovo-cievne ochorenia. Náhoda?

    Vedeli ste, že:

    • S nedostatkom vitamínu D majú častejšie problémy tmavší ľudia a obzvlášť rizikovou skupinou sú ľudia s tmavou pokožkou, ktorí sa presťahujú ďaleko od rovníka?
    • Organizmus si dokáže vitamín D uložiť aj do zásoby?
    • Hladinu vitamínu D si je možné nechať aj vyšetriť? Ak máte pochybnosti, tak si nechajte overiť jeho koncentráciu vo vašej krvi.
    • Rozsiahle výskumy vykonané v The Moore´s Cancer Center na Univerzite v Kalifornii odhadujú, že zvýšením hladiny vitamínu D3 u obyvateľstva by sa predišlo ročne 250 000 prípadom rakoviny hrubého čreva a 350 000 prípadom rakoviny prsníka.

    Majte sa krásne a šírte poznanie do sveta. ;)

    Poznámka: aktualizovaný článok

    Zdroje:

    (10 Komentárov)