Health Link BIO Ľanový olej 250 ml

Napíše recenziu k tomuto produktu ako prvý

Dostupnosť: Nie je na sklade

Akciová cena 3,49 €

Bežná cena: 4,49 €

BIO panenský ľanový olej je bohatým zdrojom omega-3 i cenných esenciálnych nenasýtených mastných kyselín.
Veľmi priaznivo pôsobí na kardiovaskulárny systém, cievy a pomáha znižovať krvný tlak. Ženy ľanový olej ocenia predovšetkým pri menštruačných problémoch.    


Objem: 250 ml
Zloženie: BIO panenský ľanový olej z prvého lisovania za studena 

Detaily

Niečo viac o ľanovom oleji Health Link

Ľanový olej sa získava zo semienok ľanu siateho, ktorý je pestovaný v ekologickom poľnohospodárstve a patrí k najstarším úžitkovým rastlinám na svete. Semienka tohto ľanového oleja sú lisované šetrne za nízkych teplôt do 40°C, bez prístupu svetla a vzduchu. Nie sú použité chemické rozpúšťadla ani iné prísady. Olej sa vyznačuje žltohnedou farbou a ľahko horkou chuťou a patrí medzi najcennejšie panenské oleje.

 

Účinné zložky a účinky ľanového oleja

Ľanový olej je bohatým zdrojom omega-3 i cenných esenciálnych nenasýtených mastných kyselín, a to predovšetkým kyseliny alfa-linolenovej, ktorej obsahuje viac než 55 %. Esenciálne mastné kyseliny omega-3 veľmi priaznivo pôsobia na kardiovaskulárny systém, cievy a pomáha znižovať krvný tlak. Pozitívne ovplyvňuje sliznice a je účinnou prevenciou proti civilizačným chorobám. Ľanový olej napomáha čisteniu čriev a ľadvin, pôsobí protizápalovo, posilňuje imunitu i pohybový systém - olejové zábaly prikladajte priamo na kĺby. Ženy ľanový olej ocenia predovšetkým pri menštruačných problémoch.

 

Iné využitie ľanového oleja 

Ľanový olej je vhodné použiť aj ako telový olej. Zjemňuje a zvláčňuje tvrdú, suchú a popraskanú kožu. Účinný je taktiež na rôzne ekzémy a iné kožné ochorenia. Pomáha regenerovať kožu po opaľovaní a pri aplikácií na vlasy zmierňuje tvorbu lupín.

Vhodný je taktiež pre studenú kuchyňu na dochutenie hotových jedál. Chutí v kombinácií s bielym syrom, tvarohom, čerstvou zeleninou alebo v bielom jogurte. Skvelý je i ako zálievka do zeleninových šalátov a pomazaniek.


Nie je určený na vyprážanie, pečenie a varenie. Nezohrievajte! Vzhľadom k vysokému obsahu polynenasýtených mastných kyselín môže ľahko dôjsť k zožĺtnutiu. Za normálnej teploty sa na vzduchu rýchlo kazí a preto je nutné olej uchovávať v chlade a tme.


Priemerné nutričné hodnoty v 100g

A) Tuky (z toho): 100g
- nasýtené mastné kyseliny: 8,6g
- mononenasýtené mastné kyseliny (kyselina olejová): 19,1g
- polynenasýtené mastné kyseliny (71,7g): z toho kyselina linolová (15,9g) a kyselina alga-linolenová (55,8g)

B) Sacharidy: 0g
C) Bielkoviny: 0g
D) Soľ: 0mg
 

Skladovanie

5–10 °C, v tme a suchu. Fľašku starostlivo uzatvárajte. Nezohrievajte! Olej chráňte pred priamym slnečným žiarením, teplom a prístupom vzduchu.

Využitie

VHODNÉ PRE:Nie

Doprava a dodanie

SPÔSOB DODANIA:


1. Slovenská pošta - BALÍK NA POŠTU (Vyzdvihnutie zásielky priamo na vašej najbližšej pošte)
Cena: 2,20 €
Tovar bude na pošte nasledujúci deň od odoslania.

2. Slovenská Pošta - EXPRES KURIER (Doručenie na adresu)
Cena: 2,70 €
Tovar bude u vás nasledujúci deň od odoslania.


SPÔSOB PLATBY:


1. DOBIERKA (platba pri prevzatí zasielky)
Pri platba na dobierku je účtovaný extra poplatok: 0,80€

2. PLATBA NA ÚČET (Klasický bankový prevod do 3 pracovné dni)
Po dokončení objednávky Vám príde automatický e-mail s informáciami potrebnými na zadanie bankového prevodu.
Tovar bude vyskladnený až po pripísaní platby na náš účet.

Recenzie

Recenzujete: Health Link BIO Ľanový olej 250 ml

Ako by ste ohodnotili tento produkt? *

 1 hviezdička2 hviezdičky3 hviezdičky4 hviezdičky5 hviezdičiek
Kvalita
Cena

Mohlo by vás zaujímať

Ľutujeme. Výberu nezodpovedá žiadna položka.

Posledné Články

  • 7 účinkov koreňa rastliny Maca

    Maca - známa aj ako "brazílsky ženšen" je pre mnohých potravinou 21. storočia.

    Čítať ďalej

  • Serapeptáza - Prírodný superenzým na zápaly a bolesti

    Serapeptáza je enzým produkovaný priateľskou baktériou z rodu Serratia, ktorá žije vo vnútornostiach Priadky morušovej.

    Čítať ďalej

  • Zbavte sa plesni a kvasiniek s oregánovým olejom

    Máte problémy s plesňami a kvasinkami? Hľadáte prírodnú alternatívu konvenčnej liečby antibiotikami?

    Čítať ďalej

  • Vitamín D a jeho šokujúci nedostatok

    Vitamín D zohráva v ľudskom tele významnú funkciu, ktorá presahuje úlohu vitamínu.

    Vo väčšine buniek ľudského tela sa totiž nachádzajú receptory, ktoré slúžia na príjem signálu od vitamínu D. Inými slovami, vitamín D účinkuje tak trocha ako kľúč v zapaľovaní auta - auto nepôjde, pokiaľ neotočíte kľúčom a nenaštartujete motor.

    A aj preto je jeho nedostatok pre náš organizmus priam ničivý. Okrem starých známych problémov s imunitou, s depresiami, či osteoporózou, súvisí jeho nedostatočný prísun aj s výskytom mnohých závažných ochorení, akými sú rakovina, cukrovka, infarkty myokardu a iné.

    Kam nechodí slnko, tam chodí lekár.

    No poďme pekne poporiadku.

    Trocha nevyhnutnej teórie o vitamíne D

    Vitamín D patrí medzi vitamíny rozpustné v tukoch. No ako sme už spomenuli hneď v úvode, nie je len vitamínom v pravom slova zmysle. V súčasnosti sa považuje už aj za regulačný steroidný hormón.

    Vo väčšine buniek ľudského tela sa totiž nachádzajú receptory, ktoré slúžia na príjem signálu od vitamínu D. Najnovší výskum v oblasti molekulárnej biológie objavil, že ľudské telo obsahuje 30 000 génov. A vitamín D ovplyvňuje 2000 z nich.

    Najdôležitejšie formy vitamínu D sú:

    • vitamín D2 (ergokalciferol) – netvorí sa v ľudskom organizme a má rastlinný pôvod
    • vitamín D3 (cholekalciferol) – vzniká v koži účinkom UV žiarenia a jeho ďalším zdrojom sú potraviny živočíšneho pôvodu (najmä ryby, rybí olej a vajcia). Na základe laboratórnych výsledkov z krvi tvorí vitamín D3 až vyše 90% z celkového množstva vitamínu D.

    Účinky vitamínu D a jeho vplyv na zdravie

    Azda najznámejší je vplyv ˮdéčkaˮ na rednutie kostí, pretože jeho dostatočný príjem je nevyhnutný pre vstrebateľnosť a využiteľnosť vápnika a fosforu.

    Pomerne známy je už aj vplyv vitamínu D na imunitný systém a v prípade nedostatku , jeho vplyv na zvýšenú chorobnosť v zimných mesiacoch. Náš imunitný systém nemôže pracovať dostatočne pokiaľ nebude biochemicky aktivovaný vitamínom D. Preto ľudia, ktorí ochorejú, sú väčšinou tí, ktorí sú stále pod strechou, pracujú pod strechou a žijú v chronickom nedostatku vitamínu D.

    A opomenúť samozrejme nemôžeme ani jeho zásadný vplyv na psychiku, depresie a celkovú náladu.

    No to nie je ani zďaleka všetko.

    Antony Norman vo svojom článku z augusta 2008 upozorňuje nato, že vitamín D má kľúčovú úlohu pri udržaní zdravia a správneho fungovania 36 orgánov a tkanív ľudského tela, ako je napríklad kostná dreň, žalúdok, tenké aj hrubé črevo, obličky, pľúca, prostata, koža, očná sietnica, maternica.

    Vplyv vitamínu D má teda výrazný presah na celkové zdravie a psychiku človeka.

    Nedostatok vitamínu D? Veď nad našimi hlavami svieti slnko

    Keď sa povie vitamín D, tak sa väčšine z nás vybaví slnko, ako jeho hlavný a neobmedzený zdroj a jeho dostatok ako samozrejmosť. No nie je tomu vždy tak.

    Vedci varujú pred tým, že súčasná situácia vzhľadom na nedostatok vitamínu D je v celosvetovej populácii oveľa horšia než v predchádzajúcih rokoch.

    Za rizikový faktor považujú ˮmodernýˮ spôsob života (obyvateľov od 40 stupňov severnej a južnej šírky - teda aj nás), kedy mnoho ľudí trávi väčšinu času v interiéroch a používa syntetické kozmetické výrobky, ktoré zabraňujú pôsobeniu UV lúčov na kožu. A opomenúť nesmieme ani prípravky na opaľovanie.

    Navyše tieto geografické oblasti nemajú tak výrazný prísun svetla počas celého roka. Čo má za následok nedostatočné ožiarenie kože UV lúčmi, a tým nedostatočnú tvorbu vitamínu D. Zvýšenému riziku sú vystavení najmä starší ľudia, hlavne v zdravotníckych zariadeniach a domovoch dôchodcov.

    V Nemecku a ďalších európskych krajinách, adekvátny prísun vitamínu D chýba 60 - 70% populácie. Nedostatkom D-éčka trpia najmä seniori, ženy po prechode, tehotné a dojčiace ženy, chronickí chorí pacienti a výraznejšie sa prejavuje aj u tmavších ľudí a v skupine diabetikov.

    Zdroje vitamínu D

    Najlepším zdrojom vitamínu D je priame slnečné žiarenie. Odporúča sa stráviť každý deň (aj v zime), vonku minimálne 30 minút s odhalenými časťami tela. V lete samozrejme aj dlhšie, aby si telo vytvorilo nejaké zásoby na nadchádzajúcu zimu.

    Okrem slnka patria medzi významné zdroje vitamínu D aj:

    • treščia pečeň, rybí olej, morské ryby (tuniak, makrela, losos, sardinky)
    • ustrice, krevety a kaviár
    • vaječné žĺtka: žĺtka od sliepok chovaných vo voľnom výbehu obsahujú 4-6 krát viac vitamínu D oproti sliepkam z klietkového veľkochovu
    • mlieko (ovčie, ale aj kravské) a mliečne výrobky (syry...)
    • z rastlinných zdrojov stoja za zmienku ešte lucerna siata a avokádo

    Oporúčané dávkovanie

    V minulosti bolo odporúčané dávkovanie vitamínu D nižšie. Vedci však dospeli k medzinárodnému konsenzu a najnovšie je ODD vitamínu D najmenej 2000 IU, lepšie však 4000 IU, a to za predpokladu, že aspoň časť z neho sa syntetizuje v pokožke pri pobyte na slnku. Dávke 2000 IU zodpovedá asi 50 μg. Za bezpečnú dávku sa považuje ešte 10 000 IU (250 μg) denne.

    Ak dojčiace ženy nemajú k dispozícii okolo 6000 IU denne, tak by mali ideálne dodávať dojčatám 800 IU denne. Deti, ktoré rodičia v dostatočnej miere nevystavujú slnku, by mali denne dostávať 1000 - 2000 IU, v závislosti od hmotnosti.

    Medzi hlavné symptómy nedostatku vitamínu D patria: častá chrípka, svalová slabosť, lupienka, schyzofrenia a depresia, zápaly ďasien, reumatoidná artritída, či vysoký krvný tlak.

    Predávkovanie vitamínom D a jeho príznaky

    Predávkovanie D-éčkom je veľmi zriedkavé (poznáte niekoho takého?) a môže byť sprevádzané nevoľnosťou, zvracaním, stratou chuti do jedla, zvýšenou hladinou vápnika v krvi, či neustálym smädom.

    Treba však dodať, že v prípade správneho užívania sa predávkovanie nedá dosiahnuť užívaním doplnkov výživy s vitamínom D vo voľnom predaji. V prípade predávkovania si organizmus dokáže poradiť tak, že nadbytočné dávky vitamínu D3 do čreva nevstrebá.

    Doplnky výživy s vitamínom D

    V prípade nedostatku odporúčam siahnuť (najmä v zimnom období) po doplnkoch výživy. Na trhu je ich veľké množstvo, no osobne mi najviac sadol rybí olej s vitamínom D, ktorého 1 ml obsahuje 400 I.U. vitamínu D.

    Ako už bolo spomenuté aj vyššie, vitamín D je vitamín rozpustný v tukoch, preto treba dbať na jeho príjem spoločne s tukom, inak nedôjde k jeho dostatočnému využitiu. Okrem toho je rybí olej považovaný za biologicky najhodnotnejší zdroj omega-3 (zložiek EPA a DHA). Naviac, prísun zdravých tukov (najmä omega-3) je na Slovensku často nedostatočný a zabijakom číslo jeden sú u nás srdcovo-cievne ochorenia. Náhoda?

    Vedeli ste, že:

    • S nedostatkom vitamínu D majú častejšie problémy tmavší ľudia a obzvlášť rizikovou skupinou sú ľudia s tmavou pokožkou, ktorí sa presťahujú ďaleko od rovníka?
    • Organizmus si dokáže vitamín D uložiť aj do zásoby?
    • Hladinu vitamínu D si je možné nechať aj vyšetriť? Ak máte pochybnosti, tak si nechajte overiť jeho koncentráciu vo vašej krvi.
    • Rozsiahle výskumy vykonané v The Moore´s Cancer Center na Univerzite v Kalifornii odhadujú, že zvýšením hladiny vitamínu D3 u obyvateľstva by sa predišlo ročne 250 000 prípadom rakoviny hrubého čreva a 350 000 prípadom rakoviny prsníka.

    Majte sa krásne a šírte poznanie do sveta. ;)

    Poznámka: aktualizovaný článok

    Zdroje:

    (10 Komentárov)