Health Link Maca BIO prášok 120g

Napíše recenziu k tomuto produktu ako prvý

Dostupnosť: Nie je na sklade

7,89 €

MACA BIO - PERUÁNSKA VIAGRA


Maca BIO zo sušených koreňov juhoamerickej rastliny Maca. Maca je prastará peruánska rastlina obsahujúca vitamíny, minerály, esenciálne aminokyseliny, biekoviny, mastné kyseliny a vlákninu.Indiáni ju odpradávna považovali za posvätnú, najmä pre jej schopnosť ovplyvňovať fyzickú, psychickú i sexuálnu výkonnosť. 

Obsah balenia: 
120g
Odporúčané dávkovanie:
1-2 čajové lyžičky denne
Krajina pôvodu: Peru 

Detaily

ČO JE MACA?

Maca je prastará liečivá rastlina Peruánskych Ánd, ktorá sa pestuje v náhorných plošinách stredného Peru v nadmorskej výške 3500 - 4500 m.n.m. Je jednou z najstarších a najvyššie rastúcich rastlín na svete. Jej jedlý koreň je podobný reďkovke, má špecifickú sladkú chuť a arómu a patrí medzi základné zložky potravy u miestneho obyvateľstva. V jazyku domorodcov znamená Ma-ca - ˮz výšin pochádzajúca dobrá strava, ktorá posilňuje.ˮ Taktiež je známa aj ako peruánsky ˮženšen.ˮ

Maca sa vyznačuje nielen schopnosťou zásobiť organizmus potrebnými látkami, ale má i adaptogénne vlastnosti a dokáže pozitívne ovplyvniť procesy, ktoré v ňom prebiehajú. Pre mnohých je potravinou 21. storočia a odpoveďou na problémy súčasnosnej doby, akými sú stres, chronická únava a vyčerpanie, problémy s potenciou, prostatou, či zníženým libidom.
Laborátorné a klinické výskumy tieto fakty len a len potvrdzujú a preto sa ani niet čomu čudovať, že záujem o túto rastlinu neustále rastie.

 

MACA - SEX, POTENCIA A LIBIDO

Dr. Qun Yi Zheng a jeho kolegovia z PureWorld Botanicals v roku 1998 preukázali, že Maca obsahuje dve nové skupiny zlúženin:
1. macamidy a 
2. macaeny 
A tieto sú zodpovedné za sex zvyšujúce účinky. Následne bol tento objav overovaný v sérií experimentov na zvieratách. Hlodavce v týchto experimentoch dostávali purifikované extrakty z Macy, ktoré obsahovali koncentrát macamidov a macaenov a u zvierat bola následne zaznamenaná zvýšená energia a životná sila a prejavovali sa zvýšenou sexuálnou aktivitou v porovnaní s hlodvcami, ktoré nedostávali macamidy a macaeny. Tieto výsledky boli publikované v apríly 2000 v odbornom lekárskom časopise Urology.


SÚHRN ÚČINKOV MACA:

- posilňuje organizmus, zmierňuje únavu a zvyšuje psychickú odolnosť
- zmierňuje depresie, psychické vyčerpanie, neurózy a chronickú únavu
- znižuje vplyv stresových faktorov a predchádza syndrómu chronickej únavy
- zlepšuje koncentráciu a pamäť a je vhodným doplnkom výživy pre duševne pracujúcich ľudí
- zmierňuje následky nadmerného požitia alkoholu, nikotínu a narkotík
- celkovo podporuje a navracia vitalitu
- pomáha pri mužskej impotencii a ženskej frigidite
- priaznivo pôsobí na prostatu
- vplýva pozitívne na tvorbu a kvalitu spermií
- podporuje správnu funkciu vaječníkov 
- upravuje nepravidelnú menštruáciu
- znižuje nepríjemné prejavy menopauzy
- pomáha uchovať sexuálne funkcie do vysokého veku
- podporuje reguláciu produkcie enzýmov a hormónov a tým harmonizuje organizmus a udržiava jeho hormonálnu rovnováhu
- má pozitívny vplyv na imunitný systém

MACA OBSAHUJE

- vitamíny: A, B1, B2, B6, C a E
minerály: najmä jód a železo, no aj vápnik, draslík, horčík, meď, zinok a sodík
zmes mastných kyselín: kyselina laurová, linolová, palmitová a oleinová
biologicky aktívne aromatické isothiokyanáty: p-methoxybenzyl a benzyl isothiokyanát 
steroly: beta-sitosterol, stigmasterol 
- aminokyseliny a 
- alkaloidy: macain I-IV. 
- vlákninu 

Okrem toho je Maca bohatá aj na makroživiny - bielkoviny (13%) a sacharidy (70%) 


ZAUJÍMAVOSTI O MACA

Maca je v Peru uctievaná už viac ako 2000 rokov. Legenda hovorí, že bojovníci Inkov jedli Macu pred bojovou výpravou na dosiahnutie sily a vytrvalosti. Po dobytí mesta však bolo užívanie zakázané, aby boli ochránené ženy porazených nepriateľov pred zvýšenou pohlavnou aktivitou víťazov. 
Španielski dobyvatelia ju nazývali „sexuálnou rastlinou Inkov“.
Zásluhou peruánskeho kozmonauta Carlosa Ismaela Noriega využíva NASA Maku ako doplnok výživy kozmonautov. Vedci z NASA zistili, že veľmi pozitívne ovplyvňuje ich celkový fyzický stav a zároveň napomáha udržiavať jasnú myseľ a reflexy dôležité pre náročné misie.


ODPORÚČANÉ DÁVKOVANIE

- 1 - 2 čajové lyžičky denne, najlepšie rozmiešať v pohári vody ráno pred raňajkami
- odporúča sa po mesiaci užívania 1 týždeň vynechať 


Použitie Macy

- priama spotreba - do jogurtov, čajov, koktejlov, domácich džemov, vývarov, pudingov a čerstvých džusov
- prísada do dezertov a koláčov
- kulinárskym zážitkom je zmiešať prášok s kakaom alebo s čokoládovými dobrotami
- bežne sa pridáva do krémov alebo ako prídavok do teplých a studených nápojov
- je žiadúcou prísadou do bezlepkových potravín

 

OSOBNÉ ODPORÚČANIE

Maca má svoju špecifickú chuť a nie každému chutí v práškovej podobe (mne rozhodne nie, môjmu otcovi naopak áno) - ak ste na tom teda rovnako ako ja, tak uprednostnite radšej kapsule.

 

Ustanovené odporúčané dávkovanie sa nesmie prekračovať. Výživový doplnok sa nesmie používať ako náhrada pestrej stravy. Ukladať mimo dosah detí. Nie je vhodné pre deti do 3 rokov, tehotné a dojčiace ženy.

Využitie

VHODNÉ PRE:Nervový systém, psychika a pamäť

Doprava a dodanie

SPÔSOB DODANIA:


1. Slovenská pošta - BALÍK NA POŠTU (Vyzdvihnutie zásielky priamo na vašej najbližšej pošte)
Cena: 2,20 €
Tovar bude na pošte nasledujúci deň od odoslania.

2. Slovenská Pošta - EXPRES KURIER (Doručenie na adresu)
Cena: 2,70 €
Tovar bude u vás nasledujúci deň od odoslania.


SPÔSOB PLATBY:


1. DOBIERKA (platba pri prevzatí zasielky)
Pri platba na dobierku je účtovaný extra poplatok: 0,80€

2. PLATBA NA ÚČET (Klasický bankový prevod do 3 pracovné dni)
Po dokončení objednávky Vám príde automatický e-mail s informáciami potrebnými na zadanie bankového prevodu.
Tovar bude vyskladnený až po pripísaní platby na náš účet.

Recenzie

Recenzujete: Health Link Maca BIO prášok 120g

Ako by ste ohodnotili tento produkt? *

 1 hviezdička2 hviezdičky3 hviezdičky4 hviezdičky5 hviezdičiek
Kvalita
Cena

Mohlo by vás zaujímať

Ľutujeme. Výberu nezodpovedá žiadna položka.

Posledné Články

  • 7 účinkov koreňa rastliny Maca

    Maca - známa aj ako "brazílsky ženšen" je pre mnohých potravinou 21. storočia.

    Čítať ďalej

  • Serapeptáza - Prírodný superenzým na zápaly a bolesti

    Serapeptáza je enzým produkovaný priateľskou baktériou z rodu Serratia, ktorá žije vo vnútornostiach Priadky morušovej.

    Čítať ďalej

  • Zbavte sa plesni a kvasiniek s oregánovým olejom

    Máte problémy s plesňami a kvasinkami? Hľadáte prírodnú alternatívu konvenčnej liečby antibiotikami?

    Čítať ďalej

  • Vitamín D a jeho šokujúci nedostatok

    Vitamín D zohráva v ľudskom tele významnú funkciu, ktorá presahuje úlohu vitamínu.

    Vo väčšine buniek ľudského tela sa totiž nachádzajú receptory, ktoré slúžia na príjem signálu od vitamínu D. Inými slovami, vitamín D účinkuje tak trocha ako kľúč v zapaľovaní auta - auto nepôjde, pokiaľ neotočíte kľúčom a nenaštartujete motor.

    A aj preto je jeho nedostatok pre náš organizmus priam ničivý. Okrem starých známych problémov s imunitou, s depresiami, či osteoporózou, súvisí jeho nedostatočný prísun aj s výskytom mnohých závažných ochorení, akými sú rakovina, cukrovka, infarkty myokardu a iné.

    Kam nechodí slnko, tam chodí lekár.

    No poďme pekne poporiadku.

    Trocha nevyhnutnej teórie o vitamíne D

    Vitamín D patrí medzi vitamíny rozpustné v tukoch. No ako sme už spomenuli hneď v úvode, nie je len vitamínom v pravom slova zmysle. V súčasnosti sa považuje už aj za regulačný steroidný hormón.

    Vo väčšine buniek ľudského tela sa totiž nachádzajú receptory, ktoré slúžia na príjem signálu od vitamínu D. Najnovší výskum v oblasti molekulárnej biológie objavil, že ľudské telo obsahuje 30 000 génov. A vitamín D ovplyvňuje 2000 z nich.

    Najdôležitejšie formy vitamínu D sú:

    • vitamín D2 (ergokalciferol) – netvorí sa v ľudskom organizme a má rastlinný pôvod
    • vitamín D3 (cholekalciferol) – vzniká v koži účinkom UV žiarenia a jeho ďalším zdrojom sú potraviny živočíšneho pôvodu (najmä ryby, rybí olej a vajcia). Na základe laboratórnych výsledkov z krvi tvorí vitamín D3 až vyše 90% z celkového množstva vitamínu D.

    Účinky vitamínu D a jeho vplyv na zdravie

    Azda najznámejší je vplyv ˮdéčkaˮ na rednutie kostí, pretože jeho dostatočný príjem je nevyhnutný pre vstrebateľnosť a využiteľnosť vápnika a fosforu.

    Pomerne známy je už aj vplyv vitamínu D na imunitný systém a v prípade nedostatku , jeho vplyv na zvýšenú chorobnosť v zimných mesiacoch. Náš imunitný systém nemôže pracovať dostatočne pokiaľ nebude biochemicky aktivovaný vitamínom D. Preto ľudia, ktorí ochorejú, sú väčšinou tí, ktorí sú stále pod strechou, pracujú pod strechou a žijú v chronickom nedostatku vitamínu D.

    A opomenúť samozrejme nemôžeme ani jeho zásadný vplyv na psychiku, depresie a celkovú náladu.

    No to nie je ani zďaleka všetko.

    Antony Norman vo svojom článku z augusta 2008 upozorňuje nato, že vitamín D má kľúčovú úlohu pri udržaní zdravia a správneho fungovania 36 orgánov a tkanív ľudského tela, ako je napríklad kostná dreň, žalúdok, tenké aj hrubé črevo, obličky, pľúca, prostata, koža, očná sietnica, maternica.

    Vplyv vitamínu D má teda výrazný presah na celkové zdravie a psychiku človeka.

    Nedostatok vitamínu D? Veď nad našimi hlavami svieti slnko

    Keď sa povie vitamín D, tak sa väčšine z nás vybaví slnko, ako jeho hlavný a neobmedzený zdroj a jeho dostatok ako samozrejmosť. No nie je tomu vždy tak.

    Vedci varujú pred tým, že súčasná situácia vzhľadom na nedostatok vitamínu D je v celosvetovej populácii oveľa horšia než v predchádzajúcih rokoch.

    Za rizikový faktor považujú ˮmodernýˮ spôsob života (obyvateľov od 40 stupňov severnej a južnej šírky - teda aj nás), kedy mnoho ľudí trávi väčšinu času v interiéroch a používa syntetické kozmetické výrobky, ktoré zabraňujú pôsobeniu UV lúčov na kožu. A opomenúť nesmieme ani prípravky na opaľovanie.

    Navyše tieto geografické oblasti nemajú tak výrazný prísun svetla počas celého roka. Čo má za následok nedostatočné ožiarenie kože UV lúčmi, a tým nedostatočnú tvorbu vitamínu D. Zvýšenému riziku sú vystavení najmä starší ľudia, hlavne v zdravotníckych zariadeniach a domovoch dôchodcov.

    V Nemecku a ďalších európskych krajinách, adekvátny prísun vitamínu D chýba 60 - 70% populácie. Nedostatkom D-éčka trpia najmä seniori, ženy po prechode, tehotné a dojčiace ženy, chronickí chorí pacienti a výraznejšie sa prejavuje aj u tmavších ľudí a v skupine diabetikov.

    Zdroje vitamínu D

    Najlepším zdrojom vitamínu D je priame slnečné žiarenie. Odporúča sa stráviť každý deň (aj v zime), vonku minimálne 30 minút s odhalenými časťami tela. V lete samozrejme aj dlhšie, aby si telo vytvorilo nejaké zásoby na nadchádzajúcu zimu.

    Okrem slnka patria medzi významné zdroje vitamínu D aj:

    • treščia pečeň, rybí olej, morské ryby (tuniak, makrela, losos, sardinky)
    • ustrice, krevety a kaviár
    • vaječné žĺtka: žĺtka od sliepok chovaných vo voľnom výbehu obsahujú 4-6 krát viac vitamínu D oproti sliepkam z klietkového veľkochovu
    • mlieko (ovčie, ale aj kravské) a mliečne výrobky (syry...)
    • z rastlinných zdrojov stoja za zmienku ešte lucerna siata a avokádo

    Oporúčané dávkovanie

    V minulosti bolo odporúčané dávkovanie vitamínu D nižšie. Vedci však dospeli k medzinárodnému konsenzu a najnovšie je ODD vitamínu D najmenej 2000 IU, lepšie však 4000 IU, a to za predpokladu, že aspoň časť z neho sa syntetizuje v pokožke pri pobyte na slnku. Dávke 2000 IU zodpovedá asi 50 μg. Za bezpečnú dávku sa považuje ešte 10 000 IU (250 μg) denne.

    Ak dojčiace ženy nemajú k dispozícii okolo 6000 IU denne, tak by mali ideálne dodávať dojčatám 800 IU denne. Deti, ktoré rodičia v dostatočnej miere nevystavujú slnku, by mali denne dostávať 1000 - 2000 IU, v závislosti od hmotnosti.

    Medzi hlavné symptómy nedostatku vitamínu D patria: častá chrípka, svalová slabosť, lupienka, schyzofrenia a depresia, zápaly ďasien, reumatoidná artritída, či vysoký krvný tlak.

    Predávkovanie vitamínom D a jeho príznaky

    Predávkovanie D-éčkom je veľmi zriedkavé (poznáte niekoho takého?) a môže byť sprevádzané nevoľnosťou, zvracaním, stratou chuti do jedla, zvýšenou hladinou vápnika v krvi, či neustálym smädom.

    Treba však dodať, že v prípade správneho užívania sa predávkovanie nedá dosiahnuť užívaním doplnkov výživy s vitamínom D vo voľnom predaji. V prípade predávkovania si organizmus dokáže poradiť tak, že nadbytočné dávky vitamínu D3 do čreva nevstrebá.

    Doplnky výživy s vitamínom D

    V prípade nedostatku odporúčam siahnuť (najmä v zimnom období) po doplnkoch výživy. Na trhu je ich veľké množstvo, no osobne mi najviac sadol rybí olej s vitamínom D, ktorého 1 ml obsahuje 400 I.U. vitamínu D.

    Ako už bolo spomenuté aj vyššie, vitamín D je vitamín rozpustný v tukoch, preto treba dbať na jeho príjem spoločne s tukom, inak nedôjde k jeho dostatočnému využitiu. Okrem toho je rybí olej považovaný za biologicky najhodnotnejší zdroj omega-3 (zložiek EPA a DHA). Naviac, prísun zdravých tukov (najmä omega-3) je na Slovensku často nedostatočný a zabijakom číslo jeden sú u nás srdcovo-cievne ochorenia. Náhoda?

    Vedeli ste, že:

    • S nedostatkom vitamínu D majú častejšie problémy tmavší ľudia a obzvlášť rizikovou skupinou sú ľudia s tmavou pokožkou, ktorí sa presťahujú ďaleko od rovníka?
    • Organizmus si dokáže vitamín D uložiť aj do zásoby?
    • Hladinu vitamínu D si je možné nechať aj vyšetriť? Ak máte pochybnosti, tak si nechajte overiť jeho koncentráciu vo vašej krvi.
    • Rozsiahle výskumy vykonané v The Moore´s Cancer Center na Univerzite v Kalifornii odhadujú, že zvýšením hladiny vitamínu D3 u obyvateľstva by sa predišlo ročne 250 000 prípadom rakoviny hrubého čreva a 350 000 prípadom rakoviny prsníka.

    Majte sa krásne a šírte poznanie do sveta. ;)

    Poznámka: aktualizovaný článok

    Zdroje:

    (10 Komentárov)